зоряні скупчення - Найцікавіше в блогах

BelGalka П'ятниця, 17 Июня 2016 р 21:31 ( посилання ) astronovosti.ru/v-zvezdnyx-...yupiterov/ Екзопланети - гарячі юпітери - частіше трапляються в зоряних скупченнях, ніж поза ними, про що свідчить розсіяне зоряне скупчення Messier 67 BelGalka Субота, 14 Мая 2016 р 9:44 ( посилання ) astronovosti.ru/tumannost-o...ilamentax/ Зоряні скупчення швидко формуються серед ниток (філаментів): на прикладі Туманності Оріона астрономи показали новий механізм зореутворення dimakl73 Четвер, 28 Января 2016 р 18:23 ( посилання ) astronovosti.ru/zvezdnye-sk...nie-zvezd/ Зоряні скупчення можуть формувати нові покоління зірок, хоча раніше вважалося, що кульові зоряні скупчення не здатні на вторинне зореутворення Старая_Криса Четвер, 28 Января 2016 р 10:49 ( посилання ) astronovosti.ru/zvezdnye-sk...nie-zvezd/ Зоряні скупчення можуть формувати нові покоління зірок, хоча раніше вважалося, що кульові зоряні скупчення не здатні на вторинне зореутворення BelGalka Четвер, 28 Января 2016 р 8:54 ( посилання ) astronovosti.ru/zvezdnye-sk...nie-zvezd/ Зоряні скупчення можуть формувати нові покоління зірок, хоча раніше вважалося, що кульові зоряні скупчення не здатні на вторинне зореутворення BelGalka Вівторок, 24 Июня 2015 р 1:14 ( посилання ) astronovosti.ru/pochemu-zve...goryachie/ Зірки сині гачки, знайдені в центрі щільних зоряних скупчень, розкрили таємницю, чому вони при невеликій масі такі яскраві і гарячі BelGalka Вівторок, 02 Июня 2015 р 20:21 ( посилання ) astronovosti.ru/monstr-prya...nogo-puti/ Космічний телескоп Хаббл показав новий знімок зоряного скупчення Арки з тисячами яскравих зірок Чумацького Шляху. dimakl73 Четвер, 14 Мая 2015 р 7:42 ( посилання ) astronovosti.ru/tajna-temny...skoplenij/ Астрономи, що вивчають зоряні скупчення, знайшли новий вид кульових скупчень, що оточують гігантську еліптичну галактику Центавр А, але таємниця їх не розкрита BelGalka Середа, 13 Мая 2015 р 21:27 ( посилання ) astronovosti.ru/tajna-temny...skoplenij/ Астрономи, що вивчають зоряні скупчення, знайшли новий вид кульових скупчень, що оточують гігантську еліптичну галактику Центавр А, але таємниця їх не розкрита BelGalka Четвер, 07 Мая 2015 р 11:45 ( посилання ) astronovosti.ru/rozhdenie-z...galaktike/ Зоряне скупчення: з масою приблизно 1 млрд. Сонячних мас і інтенсивним звездообразованием; йому близько 10 млн. років; Всесвіт ми бачимо у віці 3 млрд. Років BelGalka Субота, 04 Апреля 2015 р 13:11 ( посилання ) astronovosti.ru/zvezdnye-sk...-gigantov/ Розкрито таємницю розподілу в просторі одиночних зірок-гігантів Чумацького Шляху: вони залишають зоряні скупчення, виштовхуючи одна одну при зіткненні BelGalka П'ятниця, 27 Февраля 2015 р 22:07 ( посилання ) astronovosti.ru/novaya-obla...galaktiki/ Виявлено новонароджені зірки поза диска галактики Чумацький Шлях, де зореутворення вважалося неможливим: зоряні скупчення названі ім'ям первоткривателя BelGalka Четвер, 02 Жовтня 2014 р 8:40 ( посилання ) astronovosti.ru/novyj-snimo...kaya-utka/ ESO опублікувала нове зображення розсіяного скупчення Дика Качка із сузір'я Щита - Messier 11, що знаходиться від нас приблизно в 6 тисячах світлових років. Атронах_із_плоті Субота, 26 Июля 2014 р 8:10 ( посилання )

На цьому чудовому знімку, отриманому в обсерваторії ESO Ла Сілла в Чилі, молоді зірки збилися в купу на тлі хмар газу, що світиться і пилових смуг. Це зоряне скупчення NGC 3293 десять мільйонів років тому саме було всього лише гігантським хмарою газу і пилу, з якого і народилися всі видимі зараз на знімку світила. Такі скупчення служать «космічними лабораторіями», які дозволяють астрономам більше дізнатися про шляхи розвитку зірок.

Читати далі... Атронах_із_плоті Неділя, 23 Февраля 2014 р 16:57 ( посилання )

З протилежного боку Чумацького Шляху, за завісою із зірок і пилу знаходиться кульове скупчення, що належить ... іншій галактиці.

Наша Галактика є гігантською спіральну систему, що складається із зірок, міжзоряного газу і пилу. Велика частина речовини концентрується в досить плоскому галактичному диску; тут же знаходиться і наше Сонце. На небі площину Галактики постає оку у вигляді туманною доріжки, що перетинає небо. Ми називаємо її Чумацький Шлях.

Диск з усіх боків оточує розріджений гало - сферична складова Галактики. Зірки в гало в гало зустрічаються набагато рідше, ніж в диску, а газ і пил практично відсутні. Населення гало складають древні зірки-карлики і кульові зоряні скупчення. Ці об'єкти набагато старше Землі і Сонця, їх вік практично рівний віку Галактики і складає 12-13 мільярдів років.

Нижче представлена фотографія кульового скупчення Терзян 7 (Terzan 7), отримана на космічному телескопі "Хаббл" .

Кульове зоряне скупчення Терзян 7. Фото: NASA, ESA, and A. Sarajedini (University of Florida) / Gilles Chapdelaine

Це одне з близько 160 відомих на сьогоднішній день кульових скупчень Галактики. Терзян 7 знаходиться на відстані 75000 світлових років від нас у сузір'ї Стрільця - по іншу сторону від центру Галактики. Це скупчення можна було б назвати типовим представником гало, якби не дві цікаві особливості.

По-перше, Терзян 7 належить, судячи з усього, не нашій Галактиці, а Карликовою еліптичною галактиці в Стрільці (Sagittarius DEG) - крихітному супутнику Чумацького Шляху, відкритого тільки в 1994 році. Ця галактика в 10 разів менше нашої власної за розмірами і містить в тисячі разів менше зірок. Подібно до планет навколо Сонця, вона обертається навколо центру Чумацького Шляху. На своєму шляху галактика відчуває сильні приливні впливу з боку Чумацького Шляху, розтягували її в сторони. В результаті галактика в Стрільці витягнулася на величезній площі небесної сфери; її найщільніша частина, загороджений зірками Чумацького Шляху, довгий час залишалася непомітною для астрономів. Після відкриття галактики в Стрільці виявилося, що в її склад входить і кілька добре відомих ученим кульових зоряних скупчень, які до цього вважалися частиною гало Чумацького Шляху.

Друга особливість Терзян 7 полягає в незвично малому віці цього скупчення. Вище ми говорили, що типові представники сферичної складової Галактики мають вік понад 12 мільярдів років. Терзян 7 молодше на третину - зіркам, які входять до його складу, всього 8 мільярдів років «від роду». Крім того, всі зірки в скупченні сформувалися приблизно в один і той же час. На відміну від терзають 7, кульові скупчення Галактики мають принаймні два покоління зірок, які народилися в різний час.

Мабуть, дивні особливості Терзян 7 пов'язані з тим, що скупчення з'явилося на світло всередині карликової галактики, а не в гало Чумацького Шляху. Втім, конкретні механізми, відповідальні за формування даного об'єкта, поки далеко не ясні.

На закінчення відзначимо, що скупчення Терзян 7 названо в честь французького астронома вірменського походження Акопа Терзяна, який відкрив скупчення в 1968 році. Крім 11 кульових скупчень Терзян виявив в Галактиці 158 розсіяних зоряних скупчень, сотні нових змінних зірок, досліджував десятки інших галактик. Разом з такими видатними радянськими вченими, як Віктор Амбарцумян і Веніамін Маркарян, Терзян входить до числа найвідоміших вірменських астрономів.

http://www.biguniverse.ru/posts/vselennaya-habbla-...-sharovoe-skoplenie-terzyan-7/ Атронах_із_плоті Неділя, 14 Апреля 2013 р 9:48 ( посилання )
Ця розсип яскравих блакитних зірок в скупченні NGC 2547 - група недавно утворилися світил в південному сузір'ї Парусов (Vela). Знімок зроблений ширококутної камерою Wide Field Imager на 2.2-метровому телескопі MPG / ESO в обсерваторії ESO Ла Сілла в Чилі.
Всесвіту років досить багато - приблизно 13.8 мільярдів. Наша Галактика Чумацького Шляху теж давня - деяким з її зірок теж більше 13 мільярдів років ( eso0425 ). І все-таки життя в ній ще кипить: нові об'єкти народжуються, інші гинуть. На цьому знімку деякі з новачків: молоді зірки, що утворюють скупчення NGC 2547.
Але наскільки в дійсності молоді ці космічні молодики? Хоч їх точний вік визначити нелегко, за оцінкою астрономів NGC 2547 від 20 до 35 мільйонів років - здавалося б, не так уже й мало. Однак до нашого Сонця 4600 мільйонів років, і воно ще не досягло середини свого життєвого шляху. Якщо уявити Сонце 40-річним чоловіком в розквіті сил, то яскраві зірки на знімку - тримісячні немовлята.
Здебільшого, зірки народжуються не поодинці, а в густонаселених скупченнях, що вміщають від декількох десятків до декількох тисяч зірок. У NGC 2547, поряд з численними гарячими зірками, сяючими яскраво-блакитним кольором, що говорить про їх молодості, можна знайти і кілька жовтих і червоних зірок, вже проеволюціоніровавшіх до стадії червоного гіганта. Відкриті (розсіяні) зоряні скупчення на зразок цього живуть зазвичай порівняно недовго, близько декількох сотень мільйонів років, а потім, у міру того, як складові їх зірки залишають їх, розсіюються в просторі.
Скупчення - ключові об'єкти для астрономів, що вивчають еволюцію зірок. Всі члени скупчення утворилися з одного і того ж матеріалу в приблизно один і той же час, і не цьому тлі краще видно, яке значення мають інші характеристики зірок.
Зоряне скупчення NGC 2547 знаходиться в південному скупченні Парусов (Vela), на відстані близько 1500 світлових років від Землі. Воно досить яскраве, щоб його можна було розглянути в бінокль. Відкрив його в 1751 році французький астроном Ніколя-Луї де Лакайль (Nicolas-Louis de Lacaille) в ході своєї астрономічної експедиції на Мис Доброї Надії в Південній Африці, з маленьким телескопом з апертурою менше двох сантиметрів.
Серед яскравих зірок на знімку можна розгледіти безліч інших об'єктів, особливо при збільшенні. Багато з них - більш слабкі або більш далекі зірки нашої Галактики, інші, що виглядають як туманні протяжні об'єкти, є галактиками, розташованими в мільйонах світлових років від зірок поля.
http://www.eso.org/public/russia/news/eso1316/ Атронах_із_плоті Четвер, 04 Жовтня 2012 р 8:04 ( посилання ) Hammock - Awakened, He Heard Only Silence

Автори і права: НА СА , Європейське космічне агентство , і Проект Спадщина телескопа Хаббла ( Науковий інститут космічного телескопа / Асоціація університетів за астрономічними дослідженнями )
Переклад: Д.Ю.Цветков
Пояснення: На околицях Малого Магелланової Хмари - віддаленого на 200 тисяч світлових років супутника нашої Галактики - знаходиться молоде зоряне скупчення NGC 602, вік якого становить 5 мільйонів років. На цьому чудовому зображенні , Отриманому телескопом Хаббла, видно, що NGC 602 оточене газом і пилом, з яких воно сформувалося. фантастичні світяться смуги і стрілоподібні деталі дозволяють припустити, що потужне випромінювання і ударні хвилі від масивних зірок NGC 602 руйнують навколишні пилові хмари і викликають поширення хвилі зореутворення , Що рухається від центру скупчення. На відстані Малого Магелланової Хмари це чітке зображення охоплює область розміром близько 200 світлових років, проте на ньому можна побачити і вражаючі різноманітні галактики далекого фону. ці галактики далі NGC 602 на сотні мільйонів світлових років.
за матеріалами Astronomy Picture of the Day , Музика з блогу Eternal space . Атронах_із_плоті Четвер, 10 Мая 2012 р 8:07 ( посилання ) David Helpling & Jon Jenkins - Not Forgotten

На новому знімку скупчення Messier, отриманому з інфрачервоним оглядовим телескопом ESO VISTA, видно десятки тисяч зірок, що збилися в кулю, як бджолиний рій. Крім того, що ці зірки скупчилися у відносно невеликому обсязі простору, вони цікаві тим, що відносяться до найстаріших у Всесвіті. Астрономи вивчають Мессьє 55 і інші подібні до цього стародавні об'єкти, звані кульовими скупченнями, щоб дізнатися, як розвиваються галактики і старіють зірки.
Читати далі... Атронах_із_плоті Неділя, 25 Марта 2012 р 12:58 ( посилання )
Автори і права: ЄКА / телескоп ім.Хаббла , НА СА
Переклад: Д.Ю.Цветков
Пояснення: Відомий астроном 18-го століття Шарль Мессьє описав 9-й об'єкт в своєму знаменитому астрономічному каталозі як "Туманність, без зірки, в правій нозі Змієносця ..." Однак насправді в Мессьє 9 (M9) є зірки, сучасні астрономи знають, що це - кульове скупчення більш ніж 300 тисяч зірок, діаметр якого - близько 90 світлових років. Воно віддалене від нас приблизно на 25 тисяч світлових років і знаходиться біля центрального балджа нашої Галактики Чумацький Шлях. На цьому зображенні, отриманому космічним телескопом ім.Хаббла , Щільна центральна частина скупчення розміром в 25 світлових років дозволяється на окремі зірки. Зірки скупчення приблизно в два рази старше Сонця, в них менше важких елементів, і їх колір відповідає температурі : Червоні зірки холодніше, блакитні зірки гаряче. На цьому знімку багато холодні червоні гіганти скупчення пофарбовані в жовтуваті відтінки.
за матеріалами Astronomy Picture of the Day
http://science.compulenta.ru/669114/ Атронах_із_плоті Субота, 10 Марта 2012 р 15:40 ( посилання )
На фотографії "Хаббла" відображена область зореутворення R136. Вік зоряного скоплнія всього кілька мільйонів років, більшість з 100 тисяч назв блакитних зірок - найбільші з відомих на сьогоднішній день, розмір деяких в 100 разів більше сонця.
R136 знаходиться в центрі туманності «Тарантул», яка знаходиться у Великій Магеллановій Хмарі, яке є супутником Чумацького Шляху, який входить до складу Місцевої Групи галактик, яка входить до складу місцевого галактичного надскупчення Діви, яке входить до складу Групи сверхскоплений Кіта-Риб .. . коротше, інфографіка:

Малюнок показує положення Землі в спостережуваному Всесвіті. Натисніть для збільшення (17 мб).

Великомасштабна структура Всесвіту як вона виглядає з нашої Галактики за даними огляду SDSS. Яскравість кожної точки відображає щільність розподілу галактик в даному напрямку в послідовно змінюються перетинах постійної товщини 10 Мпк, так що лінійний масштаб зображення зростає в міру переходу до більш віддаленим верствам - тому розмір структур, як здається, падає. Натисніть, щоб побачити з великою роздільною здатністю і чіткістю (75 мб).
http://www.space.com/14832-hubble-views-grand-star-forming-region.html Атронах_із_плоті Четвер, 17 Ноября 2011 р 23:10 ( посилання ) Опівнічних Сонць до себе нас ваблять рідна ...
В колодязях труб допитливий тоне погляд.
Алмазний біг всесвіти стремят:
Системи зірок, туманності, планети,
Від Альфи Пса до Веги і від Бети
Ведмедиці до трепетних Плеяд -
Вони простір небесний борознять,
Творячи в темряві звершення і обітниці.

Про пил світів і рій священних бджіл,