Вчені знайшли причину загадкового руху зірок в Чумацькому Шляху

1. Вчені знайшли причину загадкового руху зірок в Чумацькому Шляху Кульове скупчення NGC 3201 обертається...
  2. Вчені знайшли причину загадкового руху зірок в Чумацькому Шляху

Вчені знайшли причину загадкового руху зірок в Чумацькому Шляху

Кульове скупчення NGC 3201 обертається навколо центру галактики в напрямку, протилежному руху всіх інших зірок, туманностей та інших об'єктів.

Незвичайне рух зірок було виявлено за допомогою Very Large Telescope / фото sciencealert.com

Міжнародна група астрономів з Німеччини і Великобританії знайшли пояснення дивним руху зірок в NGC 3201 - кульовому скупченні в сузір'ї Вітрила. Відповідно до їхніх висновків, в скупченні знаходиться чорна діра, масою в чотири Сонця.

За словами вчених, це перше спостереження неактивній чорної діри, яка не поглинає матерію, але впливає на сусідні об'єкти своїм гравітаційним полем. Про це повідомляє видання Science Alert .

Кульове скупчення NGC 3201 віддалене від Землі на відстань 16 300 світлових років. Його вік становить близько 12 мільярдів років, що вказує на те, що воно з'явилося в період формування Чумацького Шляху. NGC 3201 обертається навколо центру галактики в напрямку, протилежному руху всіх інших зірок, туманностей та інших об'єктів, що може пояснюватися позагалактичних походженням скупчення, яке було потім притягнуто гравітацією Чумацького Шляху.

Читайте також Телескоп "Хаббл" зробив унікальний знімок галактики, схожої на Чумацький Шлях

Незвичайне рух зірок було виявлено за допомогою Very Large Telescope - комплексу оптичних телескопів, розташованого на горі Серро Паранал в Чилі. Вчені помітили, що одна з зірок скупчення здійснює рухи навколо якоїсь точки зі швидкістю кілька сотень кілометрів годину з періодом 167 днів. Це вказувало на існування масивного невидимого об'єкта, який, на думку астрономів, може бути тільки чорною дірою.

Чорні діри стають видимими при падінні на них речовини, яке нагрівається і випускає випромінювання. Також з ними пов'язують короткочасні яскраві спалахи гамма-променів. Неактивні чорні діри можна знайти тільки по незвичайним траєкторіям сусідніх з ними зірок з використанням астрономічних інструментів з високою роздільною здатністю.