Астрофізики розповіли, врятує або погубить землян прийдешній великий сонячний мінімум

Він лише частково компенсує глобальне потепління

Група дослідників, що представляють Каліфорнійський університету в Сан-Дієго прийшла до висновку, що в середині поточного століття Сонце стане зігрівати Землю значно гірше, ніж сьогодні. Втім, на той час глобальне потепління буде настільки стрімким, що продовжиться навіть з поправкою на це, стверджують фахівці.

фото: pixabay.com

В цілому активність Сонця змінюється у відповідності з одинадцятирічного циклами, і зараз в рамках одного з цих циклів прагне до мінімуму. Проте, іноді світило остигає сильніше, ніж зазвичай, і це призводить до похолодання на Землі. Згідно популярному серед вчених припущенням, ілюстрацією цього може служити Мінімум Маундера - періодом довготривалого зменшення кількості сонячних плям приблизно з 1645 по 1715 роки. Цей відрізок часу також характеризується похолоданням, і багато (нехай і не всі) фахівці схильні вважати, що ці дві події безпосередньо пов'язані між собою.

Вивчивши дані, зібрані за 20 років орбітальним космічним телескопом International Ultraviolet Explorer, астрофізики з'ясували, якими мають бути умови, щоб сонячна активність досягла найнижчих значень. Як виявилося, ймовірність, що через кілька десятиліть такі умови запанують в Сонячно системі, досить велика. Втім, на відміну від часів Мінімуму Маундера, середньосвітова температура в цей період не буде знижуватися, а продовжить рости під впливом викликаного людиною глобального потепління. У той же час, фахівці очікують, що темпи потепління сповільняться.

Дослідники опублікували свою роботу в науковому виданні The Astrophysical Journal.

Це не перше дослідження, автори якого висловлюють думку, що в доступному для огляду майбутньому людство чекає сонячний мінімум. При цьому деякі інші прихильники такого припущення схильні вважати, що воно призведе до значного похолодання на планеті - ряд експертів навіть охарактеризували подібне як «міні-льодовиковий період» . Ще більш сміливі теорії на цей рахунок у минулому році висловлювали футурологи - за їхніми словами, сонце незабаром охолоне, а Земля деякий час буде зберігати частину свого тепла за рахунок внутрішніх джерел енергії, проте поступово на ній зникнуть рослини, а потім і інші форми життя. Втім, більш серйозні вчені з настільки фантастичними прогнозами виявилися не згодні.