Галактика Андромеда виявилася значно менше, ніж передбачалося

16 лютого 2018 15:39:24

Галактика Андромеда виявилася значно менше, ніж передбачалося

Астрономи відкрили, що наш найближчий великий галактичний сусід, галактика Андромеда, має приблизно такий же розмір, що і Чумацький шлях. Раніше вчені вважали, що розмір галактики Андромеда приблизно в 2-3 рази перевищує розмір Чумацького шляху, і що наша Галактика в кінцевому рахунку буде поглинена її, імовірно, що перевершує за розмірами сусідом. Однак нове дослідження «рівняє рахунок» між цими двома галактиками.
У цьому дослідженні показано, що маса галактики Андромеда становить приблизно 800 мільярдів мас Сонця, що можна порівняти з масою Чумацького шляху. Астрофізик доктор Праджвал кафли (Prajwal Kafle) з філії Міжнародного центру радіоастрономічних дослідження в Університеті Західної Австралії сказав, що в дослідженні застосовано новий метод вимірювання швидкості, необхідної для подолання гравітаційного впливу з боку галактики. «Коли ракета запущена в космос, їй потрібно набрати швидкість 11 кілометрів на секунду, щоб подолати гравітаційне тяжіння Землі, - розповів він. - Маса нашої галактики, Чумацького шляху, приблизно в один трильйон разів більше, в порівнянні з крихітної Землею, тому для подолання її гравітаційного тяжіння потрібно розвинути швидкість 550 кілометрів на секунду. Ми використовували цей метод, щоб визначити масу галактики Андромеда ».
Доктор кафли сказав, що вчені перш переоцінювали кількість темної матерії в складі галактики Андромеда. «Вивчаючи орбіти високошвидкісних зірок, ми відкрили, що в цій галактиці міститься значно менше темної матерії, ніж ми припускали - приблизно в три рази менше, ніж вважалося раніше».
Ці нові знахідки змушують по-новому поглянути на сценарій зіткнення між галактикою Андромеда і нашою Галактикою, яке, згідно з оцінками вчених, має відбутися приблизно через 5 мільярдів років, додає доктор кафли.
Складено за матеріалами, наданими Міжнародним центром радіоастрономічних досліджень.